FÖRSÄLJNINGSVILLKOR

När du har lagt en beställning på carre.dk får du automatiskt ett e-postmeddelande som anger vilka varor du har beställt. Detta e-postmeddelande är endast ett elektroniskt kvitto på att vi har mottagit din beställning, och inget juridiskt bindande avtal har ingåtts mellan dig och Carre.dk för närvarande.

Ett juridiskt bindande avtal mellan dig och carre.dk ingås först när du mottagit en orderbekräftelse via e-post. e-post. Tills du mottagit en orderbekräftelse har carre.dk rätt att helt eller delvis avbryta din beställning, t.ex. till följd av pris- och textfel eller slutsålda varor, och om detta händer kommer du naturligtvis att meddelas via e-post. e-post.

 

PRISER

Priserna på carre.dk anges inklusive 25 % dansk moms och skatter. Priserna på carre.dk inkluderar 25 % moms och skatter för leverans inom EU-länder. Kunder bosatta utanför EU, på Grönland och Färöarna behöver inte betala dansk moms och carre.dk drar av 20 % av priset vid beställning och betalning. carre.dk ansvarar inte för eventuella lokala tullar och skatter på våra varor.
Vid försäljning eller rabatt på varor kan det hända att endast aktuell storlek, längd, bredd eller färg rabatteras och om du senare vill byta varan gäller priset för den nya storleken, längden, bredden eller färgen i fråga.

 

BETALNING

Vi accepterar betalning med Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB och American Express. Alla betalningar sker via Nets.

Först när din beställning har behandlats och skickats debiteras din betalning via din valda betalningstjänst. Ett större belopp kan aldrig tas ut än vad du har godkänt.

För att skydda dig och våra andra kunder från bedrägerier och upprätthålla en hög säkerhetsnivå kan vi komma att utföra verifieringskontroller. Verifieringskontrollen kan inkludera de uppgifter du anger när du gör din beställning.

Vid betalning med internationella betalkort, såsom Visa/Dankort, Eurocard, Mastercard, Visa, Visa Electron, Maestro, etc., reserveras beloppet på ditt konto tills betalningen tas ut. Inget belopp är reserverat på Dankort. Reservationen kommer att annulleras om du ångrar ditt köp innan varan skickats. Carre.dk drar endast beloppet från ditt konto när vi skickar varorna. carre.dk kan aldrig ta ut ett större belopp än vad du har godkänt vid köpet, men vi kan ta ut ett mindre belopp. Om det inte finns täckning på kortet när vi har dina varor klara för leverans och därmed drar in betalningen, kommer varorna att stoppas av transportören och returneras. Vår kundtjänst kommer att kontakta dig för att hitta en lösning på problemet.

Om Anyday

Vi har inlett ett samarbete med Anyday. Det här innebär att du nu även kan betala med Anyday när du handlar i Carrés webbutik. Med Anyday kan du ta full kontroll över din ekonomi och dela upp din betalning i tio enkla delbetalningar. Du kan använda Anyday för betalningar på upp till 30 000 DKK. Allt du behöver göra är att välja Anyday som betalningsmetod i kassan. Du blir sedan kreditvärderad på mindre än 20 sekunder och betalar sedan den första 1/10 av varans pris för att slutföra ditt köp.

När du betalar med Anyday tillkommer inga extra kostnader, dolda räntor eller andra obehagliga överraskningar. Anyday är ett nytt sätt att betala, där du slipper extra kostnader och andra obehagliga ekonomiska överraskningar.
Därför har vi valt att ingå ett samarbete med Anyday, så att du kan handla dina favoritsmycken från Carré utan extra kostnad.

Betalningsalternativet Anyday är tillgängligt för köp på 300 DKK eller mer. När du väljer att betala med Anyday drar vi av den första betalningen när din vara skickas. Därefter betalar du en månadsbetalning den sista bankdagen i varje månad. Antalet månatliga betalningar börjar från fyra månader och kan variera beroende på din valda betalningsplan. Storleken på varje delbetalning bestäms av det totala beloppet för din beställning, din valda flexibla delbetalning och den specifika betalningsplan du har valt. Kom ihåg att om du betalar alla avbetalningar i tid tillkommer ingen ränta eller avgifter. Om du returnerar ditt köp kommer ditt avtal med Anyday automatiskt att sägas upp. Mer information och användarvillkor för Anyday finns här: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper

 

BESTÄLLA

Webbutiken är öppen dygnet runt, men kan vara stängd på grund av underhåll. En beställning som görs på en helgdag behandlas följande arbetsdag.

Varor beställs genom att trycka på knappen "köp" bredvid produktbeskrivningen. Tryck på "Gå till varukorgen" för att se listan över varor du har valt.

Varorna som läggs till i varukorgen är inte beställda förrän du har klickat på "kassan" och din betalningsinformation har angetts och godkänts av Nets.

Vid köp måste du acceptera Carrés villkor. Du uppmanas att läsa igenom villkoren noggrant. Efter att du lagt en beställning får du en automatisk orderbekräftelse via e-post.

Vi förbehåller oss rätten att avbryta beställningen om det inte är möjligt att leverera den beställda varan. Vi kommer att meddela dig om så är fallet och återbetala den betalning som gjorts.

Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella fel, felaktigheter eller utelämnanden, och att ändra eller uppdatera informationen när som helst utan föregående meddelande. Om det skulle uppstå ett prisfel på en vara du har beställt kommer vi naturligtvis att meddela dig och vänta på ditt godkännande av det korrigerade priset innan vi tillåter transaktionen att genomföras.

FRAKT OCH LEVERANS

Vi strävar alltid efter snabb leverans. Den förväntade leveranstiden i Danmark är mellan 1-3 arbetsdagar. Längre leveranstider kan förekomma under reor och helgdagar som jul.

När din beställning har skickats får du ett bekräftelsemejl med paketets spårningsnummer. Du kan spåra paketet via www.gls.dk eller via länken till GLS (track and trace) som också visas i mejlet.

Alla försändelser inom Sverige skickas som paketpost med UPS med en leveranstid på 1-3 arbetsdagar. *

Leverans inom Danmark kostar 90 SEK till UPS paketbutik. Fri frakt till paketbutiker vid köp över 750 SEK.

Kontakta kundtjänst för mer information om frakt utomlands.

Produkten levereras till den leveransadress som angavs vid beställning.

 

UPS

Leverans sker måndag till fredag ​​via UPS, som ett privatpaket med utkörning. Paketet måste kvitteras vid mottagandet. Det behöver inte nödvändigtvis vara du som skriver under. Personer på leveransadressen (t.ex. familjemedlem, vän, receptionist) kan också bekräfta mottagandet med bindande verkan för dig. Om ingen är närvarande på leveransadressen när paketleveranspersonen anländer, lämnas en avisering om att paketet kan hämtas följande dag på en angiven leveransplats.

Försändelsen kommer vanligtvis att hållas i upp till 14 dagar innan paketet returneras till oss som olevererat. Kom ihåg att du kan följa försändelsens förlopp via spårningsnumret du får när paketet skickas.

Om varan är synligt skadad under transporten är det viktigt att du avvisar paketet vid mottagandet.

 

LOKAL UPPHÄMTNING

När du väljer Lokal upphämtning under leveransalternativ kan du hämta ditt onlineköp gratis i din närmaste Carré Brand-butik.

När du har köpt och betalat din vara får du ett e-postmeddelande när din beställning är klar för upphämtning i din valda Carré-butik. När du har mottagit detta mejl kan du hämta ditt paket inom 7 dagar under butikens öppettider (exklusive söndagar, då butikerna är stängda). Du kan hitta din lokala Carré och se deras öppettider här.

När du har hämtat din beställning från Carré skickas ett kvitto för ditt köp till den e-postadress du använde vid köpet.

Dina returrättigheter för lokala upphämtningsbeställningar är desamma som för köp i Carré Brand Stores samt onlinebeställningar.

BYTE OCH ÅNGERRÄTT

Carré vill ha nöjda och nöjda kunder och kan bara uppmuntra dig att kontakta kundtjänst via e-post på carre@carre.dk eller telefon 33 15 18 88 om du upplever problem med de varor du har köpt.

Carré erbjuder 14 dagars full returrätt på alla varor som köps online, från den dag du mottagit varorna.

Hur gör jag det?

Om du vill returnera smycket fyller du bara i returformuläret som medföljde ditt smycke och returnerar varan tillsammans med fakturan till Carré Jewellery senast 14 dagar efter leveransdatum.

När du returnerar något som köpts från carre.dk, vänligen returnera alltid originalförpackningen, märkesetiketter, certifikat och garantiintyg. Det är viktigt för värdet på våra varor att allt som tas emot i försändelsen returneras i samma skick om du vill vara säker på att kunna få tillbaka hela beloppet.

När varan har mottagits tillbaka och godkänts återbetalas köpeskillingen. Vi sätter in pengarna på det betalkort som användes för köpet när vi har mottagit och kontrollerat varan.

Om du använder Mastercard som betalningsmedel, var medveten om att även om du ångrar dig kan pengarna vara blockerade på ditt konto i upp till 30 dagar. Om du är osäker, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post: carre@carre.dk eller telefon: 33151888

Om du har använt varan utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varans storlek och egenskaper förbehåller vi oss rätten att, efter en konkret bedömning i varje enskilt fall, minska återbetalningen eller helt avstå från återbetalningen.

Hur är det med frakten?

Du ansvarar för kostnaden och ansvaret för returen. Som kund ansvarar du för fraktkostnader och risk från ditt hem till Carré.

Kom alltid ihåg att returnera varan i korrekt förpackning. Vänligen returnera paketet i samma förpackning som du mottog det i. Använd bubbelplast för att förhindra att smyckena krossas eller skadas under transporten. Carré har rätt att avvisa returnerade varor som skadats under transporten. Om paketet var korrekt förpackat, vänligen kontakta fraktbolaget du använde för att lämna in ett klagomål till dem.

Vi rekommenderar att du returnerar dina varor på ett sätt som ger dig ett kvitto på att vi har mottagit ditt paket. Observera – vi tar inte emot paket som skickas med post. kontant vid leverans eller något annat.

 

ÅNGRÄTT OCH RETURRÄTT

När du handlar på carre.dk har du 14 dagars returrätt från det datum du tog emot den. Varan ska returneras i samma skick, och helst i samma originalförpackning, som vid mottagandet. Det är dock inte ett krav att du returnerar varan i originalförpackningen. Fakturan måste bifogas. När varan har mottagits tillbaka och godkänts återbetalas dina kostnader till ditt konto inom några dagar. Vi tar inte emot varor som returneras med post. postförskott.

Förlängd returperiod för gåvor: Om du behöver en gåva men behöver ge bort den vid ett senare tillfälle är det möjligt att förlänga returperioden. Vänligen ange i kommentarsfältet i din varukorg vilket datum presenten ska ges. Vi säkerställer att gåvan kan bytas inom 14 dagar från det angivna datumet.

Glömde du det här steget under utcheckningen? Senast 14 dagar efter ditt köp kan du skicka ett e-postmeddelande till carre@carre.dk med ditt fakturanummer och det datum du behöver ge bort presenten. Du får sedan en bekräftelse på förlängningen av datumet via e-post. e-post. Observera att bytesperioden för sålda smycken inte kan förlängas.

Carré-smycken är alltid förpackade i en fin smyckesask. Om du anger att smycket är en present, kommer även en presentpåse och ett returkort att medfölja.

Vid retur ber vi dig att skicka ditt paket till följande adress:


Carré JewelleryLæderstræde 18,
1201 Köpenhamn K, Danmark

 

Om ovanstående inte är uppfyllt förbehåller sig Carré rätten att returnera varorna till köparen.

 

Ingen ångerrätt

Dessa avtal kan inte ogiltigförklaras:

Leverans av varor som är tillverkade enligt dina specifikationer eller har fått en distinkt personlig touch.

 

Gratis gåva vid köp

Vi kan komma att genomföra kampanjer där du kan få en gåva vid ett visst köpbelopp. Om du vill returnera något från din beställning så att beloppet understiger det lägsta belopp som krävs för att ta emot gåvan, måste även gåvan returneras. Om gåvan inte returneras förbehåller vi oss rätten att dra av gåvans värde från det återbetalningsbelopp som ska betalas tillbaka.

 

Bytes- och returerbjudanden i våra butiker

Du kan returnera eller byta varor som köpts online gratis i en av våra Carré-butiker på Læderstræde inom bytesperioden på 14 dagar efter att du mottagit varan.

När vi har behandlat din retur återför vi beloppet till det kort som användes för köpet. Det kan ta upp till 14 dagar innan du får återbetalningen. Vi kan inte återbetala ditt onlineköp direkt i butik.

Hitta din Carré-butik här:

Carré Jewellery, Læderstræde 18, 1201 Köpenhamn K

 

KLAGOMÅL

När du handlar på www.carre.dk har du naturligtvis 24 månaders reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller rabatt på priset, beroende på den specifika situationen. Detta kräver naturligtvis att reklamationen är berättigad och att felet inte uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Reklamationer måste göras inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet i produkten.

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader som du kan ådra dig i samband med retur av varan när reklamationen är berättigad.

När du returnerar varan, vänligen ange felets art och inköpsdatum, dokumenterat med ett kvitto. Observera – vi tar inte emot paket som skickas med post. kontant vid leverans eller liknande.

Om du vill framföra ett klagomål gällande en produkt måste det skickas till oss på vår adress ovan.

Kom alltid ihåg att returnera varan i korrekt förpackning. Vi rekommenderar att du returnerar dina varor på ett sätt som ger dig ett kvitto på att vi har mottagit ditt paket.

Vi ber dig att återvända till följande adress:

Carré Jewellery
Lædergade 18,
1201 Köpenhamn K

BOKNING

Carré reserverar sig för slutsålda varor, tryckfel, stavfel och förseningar som Carré inte kan kontrollera.

 

INFORMATION OM KLAGOMÅLLANDEN

Om du vill klaga på en vara som du köpt från oss, och anser att vi inte har agerat korrekt, kan du skicka in ett klagomål till:

Center för klagomålslösning vid Konkurrens- och konsumentverket

Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

Du kan klaga till Klagomålscentralen via www.forbrug.dk.

För att kunna klaga måste den produkt eller tjänst du vill klaga på ha kostat minst 1 110 danska kronor. och högst 100 000 kr. För klagomål gällande kläder och skor måste dock priset ha varit minst 720 DKK. Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.

När du skickar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress carre@carre.dk.

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens klagomålsportal online här - http://ec.europa.eu/odr

 

PERSONUPPGIFTSPOLICY

Vem ansvarar för dina personuppgifter?

Denna policy för behandling av personuppgifter (personuppgiftspolicy) beskriver hur Carré Jewelley samlar in och behandlar information om dig. Personuppgiftspolicyn gäller för personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi samlar in via Carré Jewellery:s webbplatser www.carre.dk och www.carrejewellery.com. Carré Jewellery är personuppgiftsansvarig för dina personuppgifter. Alla förfrågningar till Carré Jewellery måste göras via kontaktuppgifterna som anges längst ner på denna sida, under punkt. 7.

Vilka personuppgifter samlar carre.dk & carrejewellery.com in om dig, för vilka ändamål och vad är den rättsliga grunden för behandlingen?

 

2.1 När du besöker vår webbplats samlar vi automatiskt in information om dig och din användning av webbplatsen, t.ex. om vilken typ av webbläsare du använder, vilka söktermer du använder på webbplatsen, din IP-adress, inklusive din nätverksplats och information om din dator.

Syftet är att optimera användarupplevelsen och webbplatsens funktion, samt genomföra riktad marknadsföring, inklusive retargeting via Facebook och Google. Denna behandling av information är nödvändig för att vi ska kunna skydda våra intressen av att förbättra webbplatsen och visa dig relevanta erbjudanden.

Den rättsliga grunden för behandlingen är artikel 6(1) i EU:s allmänna dataskyddsförordning. 1, bokstav f.

2.2 När du köper en produkt eller kommunicerar med oss ​​på vår webbplats samlar vi in ​​den information du anger, inklusive förnamn, efternamn och telefonnummer. nr., e-postadress, adress, betalningsmetod, ev. orderkommentarer, information om vilka produkter du har köpt och eventuellt returnerat, vilken betalningsmetod du har valt, leveransförfrågningar och information om IP-adressen från vilken beställningen gjordes.

Syftet är att vi ska kunna leverera de produkter du har beställt och fullgöra vårt avtal med dig, inklusive att kunna administrera dina rättigheter att returnera och eventuellt reklamera en köpt vara/varan/varor. Vi behandlar även information om dina köp för att uppfylla lagkrav, inklusive för bokföring och redovisning. Vid köp samlas IP-adressen in i syfte att förhindra bedrägerier på vår webbplats.

Den rättsliga grunden för behandlingen är artikel 6(1) i EU:s allmänna dataskyddsförordning. 1, bokstäverna b, c och f.

2.3 När du registrerar dig för vårt nyhetsbrev samlar vi in ​​information om ditt namn och din e-postadress.

Syftet är att tillvarata vårt intresse av att kunna skicka ut nyhetsbrev till dig, med särskilda förmåner och för direktmarknadsföring via e-post, där vi kan informera dig om våra produkter, evenemang, nyheter och inbjudningar. När du registrerar dig för vårt nyhetsbrev ger du ditt separata samtycke till att vi skickar dig direkta e-postmeddelanden.

Den rättsliga grunden för behandlingen är artikel 6(1) i EU:s allmänna dataskyddsförordning. 1, bokstav f.

2.4 När du skapar en användarprofil på vår webbplats kommer du att bli ombedd att ange ditt namn, din e-postadress och ditt lösenord. Vi jämför denna information med annan information vi har om dig, inklusive information om vad du har köpt och tidigare köphistorik. Ditt lösenord är privat och inte något vi lagrar eller kan se, eftersom ett skapat lösenord är personligt och därför anonymiserat och skyddat.

Syftet är att ge våra kunder automatisk kundservice och användarvänlighet på vår webbplats, där det är möjligt att se orderhistorik och tidigare köp, samt automatisera ifyllandet av namn och adress vid utcheckning.

Den rättsliga grunden för behandlingen är artikel 6(1) i EU:s allmänna dataskyddsförordning. 1, bokstäverna b och f. Vid registreringen kommer du att bli ombedd att lämna ett separat samtycke till att vi lagrar denna information om dig, för det ändamål som beskrivs.

Vem delar vi dina personuppgifter med?

 

Information om ditt namn, adress, e-postadress, telefonnummer, ordernummer och specifika leveransförfrågningar lämnas vidare till våra utvalda leverantörer, inklusive PostNord och Bring, eller en transportör som ansvarar för att leverera de köpta varorna till dig. Dessa personuppgifter lämnas ut för att fullgöra ett avtal (artikel 6(1)(b) i förordningen), dvs. så att vi kan leverera den/de önskade produkten/produkterna till dig.

 

Information kan komma att anförtros externa partners som behandlar information för vår räkning. Vi använder externa partners för bland annat teknisk drift och förbättringar av vår webbplats, logistik, utskick av nyhetsbrev och riktad marknadsföring, inklusive retargeting. Dessa företag är personuppgiftsbehandlare och behandlar data enligt våra instruktioner, för vilka vi är personuppgiftsansvariga. Databehandlare får inte använda uppgifterna för något annat ändamål än att fullgöra avtalet med oss, och är skyldiga att tillämpa sekretess. Vi har ingått skriftliga databehandlingsavtal med alla databehandlare som behandlar personuppgifter för vår räkning.

Tre av dessa databehandlare, Google Analytics by Google INC, Klaviyo och Facebook, är etablerade i USA. De nödvändiga garantierna för överföring av information till USA säkerställs genom databehandlarens certifiering enligt EU-kommissionens "Standardavtalsklausuler" (SCC). En kopia av certifieringen för dessa tre personuppgiftsbiträden finns här:

Cookies och spårningsverktyg

När du besöker vår webbplats samlas information in om dig, vilken används för att anpassa och förbättra vårt innehåll och för att öka värdet på de annonser som visas på webbplatsen. Om du inte vill att information samlas in bör du radera dina cookies (se instruktioner här) och avstå från fortsatt användning av vår webbplats.

carre.dk och inklusive externa partners (t.ex. annonsörer) använder cookies och spårningsverktyg som samlas in när du besöker vår webbplats. Cookies är små textfiler som lagras på din dator, mobiltelefon etc. för andra liknande ändamål, i syfte att känna igen den, komma ihåg inställningar, utföra statistik och rikta annonser. Cookies innehåller inte skadlig kod såsom virus.

Varför använder vi spårningsverktyg?

Vi använder spårningsverktyg för att ge våra webbplatsbesökare bästa möjliga service. Vi använder våra spårningsverktyg bland annat för att spåra nya besökare på våra plattformar, för att känna igen din webbläsare som en tidigare besökare så att vi kan spara och komma ihåg eventuella inställningar som kan ha ställts in när du har besökt vår webbplats tidigare, för att spara ditt användarnamn och lösenord i ditt användarkonto. Dessutom använder vi spårningsverktyg för att samarbeta med onlineannonseringsföretag för att visa riktad reklam på våra egna plattformar och tredjepartsplattformar (t.ex. Instagram och Facebook) som du besöker. Denna målgruppsinriktning kan baseras på dina handlingar eller ditt beteende på våra plattformar eller tredjepartsplattformar.

Vilka är dina rättigheter?

För att skapa transparens kring behandlingen av dina uppgifter måste vi, som personuppgiftsansvariga, informera dig om dina rättigheter.

Rätten till tillgång

Du har rätt att när som helst skriftligen begära information från oss om bland annat vilka uppgifter vi har registrerade om dig, vilket syfte registreringen tjänar, vilka kategorier av personuppgifter och mottagare av information som kan vara inblandade. kan vara, samt information om varifrån informationen kommer.

Du har rätt att få en kopia av de personuppgifter som vi behandlar om dig. Om du vill ha en kopia av dina personuppgifter måste du skicka in en skriftlig begäran. Du kan bli ombedd att tillhandahålla dokumentation som visar att du är den du utger dig för att vara.

Rätten till rättelse

Du har rätt att få felaktiga personuppgifter om dig själv korrigerade av oss. Om du blir medveten om att det finns fel i de uppgifter vi har registrerat om dig, uppmanas du att kontakta oss skriftligen så att informationen kan korrigeras.

Du har möjlighet att korrigera information som vi har samlat in i samband med att du skapat din profil på vår webbplats genom att logga in på din användarprofil.

Rätten till radering

I vissa fall har du rätt att få alla eller vissa av dina personuppgifter raderade av oss, till exempel om du återkallar ditt samtycke och vi inte har någon annan rättslig grund för att fortsätta behandlingen. I den utsträckning fortsatt behandling av dina uppgifter är nödvändig, t.ex. För att vi ska kunna fullgöra våra rättsliga skyldigheter eller för att ett rättsligt anspråk ska kunna fastställas, göras gällande eller försvaras är vi inte skyldiga att radera dina personuppgifter.

Rätten att begränsa behandlingen till lagring

I vissa fall har du rätt att begränsa behandlingen av dina personuppgifter till endast lagring, till exempel om du anser att informationen vi behandlar om dig är felaktig.

Rätten till dataportabilitet

I vissa fall har du rätt att få ut personuppgifter som du har lämnat till oss i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format och har rätt att överföra denna information till en annan personuppgiftsansvarig.

Rätten att invända

Du har rätt att när som helst invända mot vår behandling av dina personuppgifter för direktmarknadsföring, inklusive profilering som utförs för att rikta vår direktmarknadsföring.

Du har också rätt att när som helst invända, av skäl som rör din personliga situation, mot den behandling av dina personuppgifter som vi utför på grundval av våra berättigade intressen, jfr. punkt 2.1 och 2.3.

Rätten att återkalla samtycke

Du har rätt att när som helst återkalla det samtycke du har gett oss för en given behandling av personuppgifter, inklusive den profilering som du utför som medlem i kundklubben. Om du vill återkalla ditt samtycke, vänligen kontakta oss på carre@carre.dk.

Rätten att klaga

Du har rätt att när som helst lämna in ett klagomål till Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 Köpenhamn K, gällande vår behandling av dina personuppgifter. Klagomål kan skickas in via e-post till dt@datatilsynet.dk eller per telefon +45 33 19 32 00.

Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?

Personuppgifter som samlas in i samband med köp du har gjort på vår webbplats, jfr. punkt 2, kommer att raderas automatiskt efter 2,5 år efter att du har genomfört ditt köp, denna typ av personuppgifter lagras i 2,5 år så att vi kan uppfylla rätten att klaga. Information kan dock komma att lagras under en längre period om vi har ett berättigat behov av längre lagring, till exempel om det är nödvändigt för att ett rättsligt anspråk ska kunna fastställas, göras gällande eller försvaras, eller om lagring är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla rättsliga krav. Bokföringsmaterial lagras i 5 år fram till slutet av ett räkenskapsår för att uppfylla kraven i bokföringslagen.

Information som samlas in i samband med prenumeration på vårt nyhetsbrev kommer att raderas när ditt samtycke till nyhetsbrevet återkallas, såvida vi inte har någon annan grund för att behandla informationen.

All information som vi har samlat in i samband med att du skapade vår användarprofil kommer att raderas av carre.dk på din begäran. Om en användare raderas kommer användarens beställningar automatiskt att anonymiseras efter 2,5 år i samband med att vi kan uppfylla reklamationsrätten, dock utan koppling till den tidigare skapade användarprofilen.

Om du vill radera din användarprofil på vår webbplats, vänligen kontakta oss på carre@carre.dk, där vi då raderar alla dina personuppgifter som du lämnade när du skapade en användarprofil på vår webbplats, och samtycket kommer att återkallas.

Säkerheten för dina personuppgifter

Vi har implementerat lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda personuppgifter mot oavsiktlig eller olaglig förstörelse, förlust, ändring eller försämring, samt mot obehörig åtkomst eller missbruk.

Endast anställda som har ett verkligt behov av att få tillgång till dina personuppgifter för att utföra sitt arbete har tillgång till dem.

Kontaktinformation

Carré Jewellery är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som samlas in via webbplatsen.

Om du har några frågor eller kommentarer om denna personuppgiftspolicy, eller vill utöva en eller flera av dina rättigheter som beskrivs i avsnitt 4, kan du kontakta:

Carré Jewellery

Lædergade 18,

1201 Köpenhamn K

Danmarkcarre@carre.dk

Ändringar i personuppgiftspolicyn

Om vi ​​gör ändringar i personuppgiftspolicyn kommer du att informeras om detta vid ditt nästa besök på webbplatsen.

Om du har anmält dig till vårt nyhetsbrev eller skapat en användarprofil på vår webbplats kommer du att informeras om ändringarna i policyn genom att skicka information till din registrerade e-postadress. Om du inte kan acceptera den ändrade policyn kommer du inte att kunna fortsätta använda vår webbplats och dina personuppgifter kan komma att raderas.

 

Vi samarbetar med Microsoft Clarity och Microsoft Advertising för att fånga upp hur du använder och interagerar med vår webbplats genom beteendemätningar, värmekartor och sessionsuppspelning för att förbättra och marknadsföra våra produkter. Användardata för webbplatsen samlas in med hjälp av första- och tredjepartscookies och andra spårningstekniker för att fastställa populariteten för produkter, tjänster och onlineaktiviteter. Dessutom använder vi denna information för att optimera webbplatsen, upptäcka bedrägerier och öka säkerheten på vår webbplats, samt för marknadsföring. För mer information om hur Microsoft samlar in och använder dina uppgifter, vänligen besök Microsofts sekretesspolicy .