FÅ SVAR PÅ DE MEST STÄLLDA FRÅGORNA
Klicka på en fråga för att fälla ut svaret. Kan du inte hitta svar på just det du söker? Kontakta då vår kundtjänst på carre@carre.dk.
FRAKT OCH LEVERANS
Vi strävar efter att leverera ditt paket
Danmark: 1-3 vardagar. Vi skickar paket med GLS.
Tyskland: 2-6 vardagar (beror på region). Vi skickar paket med UPS
Sverige: 1-3 vardagar. Vi skickar paket med UPS
EU: 1-4 vardagar (beror på land). Vi skickar paket med UPS
Resten av världen (internationellt): 3-10 vardagar (beror på land/kontinent). Vi skickar med UPS.
Danmark
Fri frakt till paketombud på beställningar över 499 kr.
Leverans med GLS till paketombud kostar 39 kr
Hemleverans med GLS kostar 49 kr
Sverige
Gratis frakt till UPS paketombud på beställningar över 750 SEK
Leverans med UPS till paketombud kostar 90 SEK
Tyskland
Gratis frakt till UPS paketombud på beställningar över 100€
Leverans med UPS till paketombud kostar 15€
Norge och UK
Leverans till UPS paketombud kostar 20€
Kina och Hong Kong
Leverans till UPS paketombud kostar 50€
Resten av världen
Leverans till UPS paketombud kostar 25€
Ja! Alla varor kan hämtas i vår butik i Köpenhamn på Læderstræde 18, 1201 Köpenhamn K.
Välj "Hämta i butik" vid kassan. Det är helt gratis att beställa dina smycken för upphämtning i butiken.
När du har lagt din beställning kommer du att få ett meddelande som bekräftar ditt köp. När varan har packats av vår personal kommer du att få ytterligare ett meddelande.
När du hämtar smycket ska du bara uppge ditt fullständiga namn - ha eventuellt med din bekräftelsemail.
Du får automatiskt ett mail från oss när vi skickar ditt paket. Därefter kommer du att få ett mail från GLS eller UPS när de skannar paketet. Du bör vara medveten om att det kan ta upp till 24 timmar innan du får spårningsinformationen från GLS eller UPS.
Kolla eventuellt om din orderbekräftelse ligger i din skräppost eller oönskad e-post. I vissa fall hamnar den där. Om du inte kan se din orderbekräftelse ber vi dig vänligen kontakta kundservice på tel. 33151888 eller mail carre@carre.dk
BETALNING
Alla betalningar på carre.dk, carrejewellery.com, carre.se och carrejewellery.de sker tryggt genom Quickpay.
Du kan använda Mastercard, Visa, Visa Debit, Dankort och många andra stora betalkort.
Du kan också använda MobilePay, Apple Pay och Google Pay för att genomföra din betalning.
Vi accepterar även betalningar genom PayPay.
Ja. Presentkort köpta i butiken kan också användas online, och vice versa. Du ska använda den kod som står på kvittot eller orderbekräftelsen vid utcheckning.
RETUR OCH BYTE
Danmark
Använd vår returportal för att returnera ditt smycke. Du behöver ditt ordernummer, som du hittar i din orderbekräftelse och som börjar med #.
Returportalen hittar du här: https://return.shipmondo.com/carre-dk
Sverige
Använd vår returportal för att returnera ditt smycke. Du behöver ditt ordernummer, som du hittar i din orderbekräftelse och som börjar med #.
Returportalen hittar du här: https://return.shipmondo.com/carre-se
Tyskland och resten av världen:
För retur i Tyskland, EU och internationella försändelser ska du fylla i följesedeln som följde med ditt paket och skicka varorna i deras originalförpackning.
Du står själv för kostnaden av returen. Vi rekommenderar att du skickar paketet med UPS.
Vi kan inte ta emot paket levererade utanför vår öppettid på vardagar mellan 8 och 18. Vi hämtar inte paket skickade till paketombud.
Ja! Alla gåvor köpta mellan d. 10-11-25 t.o.m. d. 24-12-25 kan returneras t.o.m. 10-01-26. Berätta för dem i butiken att du köper en julklapp, eller skriv i orderanteckningarna att du köper en julklapp.
Vi erbjuder alltid 14 dagars retur från den dag du mottar ditt paket/hämtar ditt smycke i butiken.
Varan ska vara oanvänd och i samma skick som du mottog den.
Vi tar inte ut några avgifter för retur, men frakt måste köpas. Använder du vår returportal (DK och SE), kommer du att debiteras frakt och pengarna dras automatiskt från ditt returbelopp.
Det är också gratis att returnera dina smycken i vår butik på Læderstræde 18, 1201 Köpenhamn K.
VI FÖRLÄNGER DIN RETURRÄTT VID KÖP AV GÅVOR
Notera i kommentarsfältet vid utcheckning vilket datum presenten ska ges. Vi ser till att presenten kan bytas inom 14 dagar från det angivna datumet. Om du glömmer detta steg kan du skicka ett mail till oss på carre@carre.dk senast 5 dagar efter köpet och be om förlängd returrätt.
Observera att bytesrätten för reavaror inte kan förlängas.
Ja. Du kan returnera ett smyckesset, till exempel ett set med hoops och charms, men alla delar av setet måste returneras.
OM SMYCKENA
Alla våra silver smycken är gjorda i 925 sterling silver, som är naturligt fritt från nickel och andra allergiframkallande ämnen.
Våra guldbelagda smycken är belagda med 18 karat guld, vilket är en mycket hållbar beläggning. Våra ringars guldbeläggning är på 2 mikron, medan alla andra guldbelagda produkter är på 1 mikron.
Vårt guld är gjort i 9, 10 eller 18 karat guld, som naturligt behåller sin vackra, gyllene färg. Lär dig mer om vårt äkta guld här.
Ja! Vi rengör alla Carré smycken gratis i vår butik på Læderstræde 18, 1201 Köpenhamn K. Du kan också skicka smyckena till oss med GLS eller UPS (vi tar endast emot till adressen, inte till paketbox), och vi kommer att rengöra smyckena - skriv alltid till carre@carre.dk innan du skickar något till oss.
Vi rekommenderar alltid att du tar av dig dina smycken när du sover, motionerar och duschar eller simmar. Läs alla våra tips och tricks för smyckesvård här: https://carre.dk/pages/smykkepleje
Vi använder alltid endast äkta ädelstenar i våra smycken, vilket gör varje smycke helt unikt.
Det kan därför också förekomma avvikelser från bilderna av smycket, eftersom naturliga ädelstenar varierar i färg, form och inklusioner. Är du osäker är du alltid välkommen att skriva till vår kundservice, eller skriva specifika önskemål om nyans i stenen i din orderkommentar.
Ja! Välj bara presentpapper vid kassan (8 DKK). Om det finns flera gåvor i din beställning, tryck på presentpappret i kundvagnen och lägg till fler i kundvagnen. Vi bifogar en vacker presentpåse som du kan använda för att slå in dina smycken.
REKLAMATION OCH REPARATION
I de flesta fall kan smycket repareras - vi rekommenderar alltid att du skriver till vår kundtjänst på carre@carre.dk och bifogar en tydlig bild av det trasiga smycket - så gör vi en individuell bedömning.
Om du har tappat ditt smycke - till exempel ett hänge till ett halsband - kan du inte få ett nytt kostnadsfritt, om det inte finns bevis på att smycket var defekt innan du tappade det.
Kontakta gärna kundservice så snart du upptäcker ett fel i lindningar, infattningar m.m., så att vi kan bedöma smyckets skick och eventuellt reparera eller byta det.
Ja! Vi förgyller om alla Carré smycken. Priset för en omförgyllning beror på vilket smycke det gäller. Kom ner till vår butik på Læderstræde 18, 1201 Köpenhamn K, eller skriv till oss på carre@carre.dk
När du handlar på www.carre.dk, www.carre.se, www.carrejewellery.com och på carrejewellery.de har du självklart 24 månaders reklamationsrätt. Detta betyder att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på den konkreta situationen. Detta förutsätter självklart att reklamationen är berättigad, och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten, eller annan skadegörande beteende.
NYHETSBREV OCH RABATTER
Du kan anmäla dig till vårt nyhetsbrev och vara en av de första som hör om rea, nya kollektioner och spännande tävlingar precis här.
Vi skickar 1-2 mail per vecka.
Du kan också alltid avanmäla dig från nyhetsbrevet längst ner i varje mail.
I vissa fall kan det ta upp till 2 timmar från att du har anmält dig till vårt nyhetsbrev innan du mottar ditt välkomstmail. Kontrollera alltid din skräppostmapp också.
I andra fall är du redan anmäld till nyhetsbrevet.
De flesta rabattkoder som du får i vårt nyhetsbrev gäller endast för varor som inte redan är nedsatta, om inte annat anges.
Produkter med rabatt inkluderar även smycken i våra 150, 300 och 450 kr kategorier, som är permanent nedsatta. Dem hittar du här.
